Bogmærker for reklame- og mediebranchen

Date Added: December 22, 2008

Author: Jens Strandbygaard

Bogmærker for reklame- og mediebranchen

I en tid, hvor recessionen banker på og markedsføringsbudgetterne bliver mindre, bliver anvendelsen af Internet som kommunikationskanal stadig mere vigtig.

Internet har forandret måden, som vi søger information om varer og ydelser inden køb. Vi læser relevante blogs, vi studerer forbrugeranmeldelser og tests, vi undersøger konkurrerende produkter og finder de bedste priser – alt sammen inden vi bruger vores hårdtjente penge. Faktisk er en af de sidste ting, vi kigger på, hvis overhovedet, producentens egen hjemmeside.

Og alligevel er der en tendens til, at virksomhederne brugere flere penge på deres egne hjemmesider end på at skabe indflydelse på nettet blandt de brugere, som påvirker købsprocessen. Hvad enten de vil det eller ej. Virksomheder, som forstår og udnytter denne udfordring – og mulighed – vil klare sig bedre end konkurrenterne.

I erkendelsen heraf, er KeeMedia.dk netop gået i luften. KeeMedia.dk sigter efter at blive et knudepunkt for reklame-, marketing- og mediefolk, hvor de kan udveksle idéer og komme med eksempler på reklamefilm, og -kampagner samt virale kampagner og løse tanker. Personer i branchen kan udveksle idéer, promovere egne eller andres kampagner eller komme med kommentarer til hinandens bidrag. Brugerne kan endda stemme på indholdet, således at det, der er mest interessant eller relevant får en mere fremtrædende placering.

På den måde kan medarbejdere i den danske reklame- og mediebranche dels få indblik i, hvad andre tænker og gør og dels delagtiggøre andre i egne tanker og dermed demonstrere sin egen ekspertise eller showcases. Formålet er i sidste ende, at branchen som helhed leverer resultater til kunderne og at personer i reklame- og mediebranchen har et centralt sted, hvor viden kan opsamles, deles og anvendes.

KeeMedia.dk findes på adressen www.keemedia.dk og er udviklet af en række personer i Danmark og England med mange års erfaring i reklame- og Internetbranchen.