Succes med personlig branding!

Date Added: September 29, 2009

Author: Nicolaj B. Müllertz

Ved at skabe et brand omkring sin egen person, skaber man tillid hos købere. Alle kan lærer personlig branding, men kun de færreste er klar over hvor effektivt det kan være. Det er utrolig hårdt arbejde og skulle opbygge et brand omkring en selv, men ikke mindst er det noget jeg har valgt og sætte stor fokus på.

Jeg har valgt at sætte fokus på at blive et brand som en person, fordi jeg altid har haft lidt af et stort ego der godt har kunne li at blive set. Jeg tror på det vil skille mig lidt udfra mængden og give mig meget større muligheder, virke mere troværdig, og mere professionel.

Jeg har altid været fascineret af dem der har været dygtige til at brande deres eget navn.

5 mænd der alle har været utrolig gode til personlig branding:

– Ole Henriksen
– Lars Larsen
– Flemming Østergård
– Dennis knudsen
– Sydney Lee

De har alle sammen hver deres varemærke. De har opbygget deres egen identitet, som vækker en eller anden form for følelser i os alle, hvad enten vi kan li dem eller ej. Mange af dem vil måske blive opfattet som super egoister, medie ludere osv. Men jeg ser dem alle som intelligente mennesker der har formået og skabe stor succes med deres navn.

Personlig branding vil blive det næste helt store. Det henviser til overlegne færdigheder, store ressourcer og en stor viden. Sæt dig i kundens sted, ville du så ikke altid vælge en partner, producent eller coach der havde alle de færdigheder? Jo ikke…
Så kom i gang med den personlig branding, det kan være her du henter den helt store bonus på nutidens konkurrence prægede marked.

Alle har et personligt brand, uanset om det er positivt eller negativt. Hvis du ikke har det mest positive brand,

hvad kan du så gøre for at blive opfattet som en guru på dit område?

– Elsk det du laver, hvis du ikke elsker det, vil du have svært ved at vise din ekspertise.
– Skil dig ud fra mængden.
– Brug forums og blogs flittigt, mindst 1 time dagligt.
– Tænk på dig selv som en magnet der tiltrækker alt godt til dig selv.
– Virk interesseret i alle mennesker omkring dig.
– Kommuniker præcist og enkelt.
– Del ud af din viden.

Personlig branding er strategien bag nogle af verdens mest succesfulde mennesker. Sportsstjerner, Forretningsfolk, iværksættere og popstjerner gør utrolig meget ud af at brande dem selv. Det er forskellen mellem at være middelmådig, og til at få succes alle steder..
Jo mere du træner dig selv i at blive et brand, jo mere vil du skille dig ud fra mængden. Jo mere vil du blive hørt, flere vil opsøge dig da du har en unik viden og produkt. Dette vil sætte pilen for succes i vejret.

Tiden hvor man kun lavede branding på et produkt er forbi. En ny tid hvor man gerne må vise sit ego i offentligheden har fundet dagens lys. Det vil hjælpe dig med din karriere udvikling, og vil definere præcis hvem du er, hvad du står for, og hvad der gør dig unik.

Jamen rolig nu Nicolaj, ikke alle kan da komme til at elske mig?!
Næhh, det ved jeg sku godt.. Det ville da også være for kedeligt hvis alle kunne li dig, for så var du jo bare et middelmådigt resultat. Jeg tror ikke det gør noget at 20-30% bestemt ikke syntes om dig. Det kan da kun styrke dig jo mere folk snakker om dig.. Det gør ikke noget og efterlade folk i en åben debat, for så husker de dig i det mindste.

Alle der vil opnå succes i den ene eller anden retning bør tage personlig branding seriøst. Det er på tide at opdage, dine skjulte færdigheder. Det er på tide at udleve dine drømme, nå dine mål.

Det billede folk har af dig, har de også af din virksomhed. Så opbyg et stort og solidt empire, fyldt med overskud, tillid, og troværdighed.

Internettet er en stor legeplads hvor det er muligt og gøre stor forskel. Del offentligt ud af din viden. Skab gode og energiske netværk. Deltag i debatter, brug tid på at skrive blogs. Folk vil lægge mærke til dig, og hvis de googler dit navn ser de du har stor ekspertise indenfor netop dit felt.

Se så og kom i gang med at opbygge dit personlige brand, jeg tror på det er meget mere effektivt end så meget andet markedsføring. Det er trods alt også gratis, men forvent at ligge mange timers arbejde før du når målet…

Held og lykke med det..

Mvh,
Nicolaj B. Müllertz