Musik til dit brand/Logo

Date Added: March 12, 2010

Author: MUDE

Audiobranding betyder ganske enkelt “lydmærke” eller “lydlogo”.

Flere og flere virksomheder begynder at få øjnene op for at bruge audiobranding, både for at skabe sig et image, at nå ud til et større publikum og vække følelser i folk.

Der er blevet lavet flere undersøgelser der viser, at musik, på sigt, giver et bedere salg og at kunderne husker virsomhedens navn bedre, når der er genkendelig musik tilknyttet.

Hvad gør musik ved et firma?


1: Specialdesignede musik skaber identitet til dit firma.


2: Musikken differentierer dit firma fra andre virksomheder.


3: Folk tænker på din virksomhed når de hører den specialdesignede musik og det er derfor ligeså god reklame som en visuel reklame, tænk bare på McDonalds: I’m loving it, THX i biografen og DSB. Alle de musikstykker kender man og ser brandet foran sig når man hører musikken.


4: Musikken kan være en oplevelse og skabe opmærksomhed omkring dit firma.


5: Når lyden og musikken er i orden og passer til produktet, kan det få det visuelle til at virke bedre og af højere kvalietet.


6: Special designet musik kan få folk til at købe flere produkter og blive længere i telefonkøen.

Læs mere her:

http://musicdesign.dk

?