Gaming Har en positiv side

Date Added: November 11, 2012

Author: Chrstine

Gaming er ikke kun om indtægter, afhængighed, gamere, og så videre. Et spil er et udtryk for teknologi, udvikling af kulturelle normer, og et verdensomspændende fænomen, der overskrider alle grænser, bliver en kilde til undersøgelse.

Spil er ikke blot legetøj, de fremmer:

Informationskompetence. Spillerne downloade tekstfiler, gøre notater, de også tage “screen shots” af spillet og uploade det med deres kommentarer. En gruppe undersøger herefter forslagene og diskussionerne dukke op på strategier samt nødvendige forbedringer eller ændringer. Videnskabelse og hurtig deling er fælles for digitale rum. Folk i alle aldre og etniciteter fra hele verden pulje deres forståelse og ressourcer til at løse problemer.

Nysgerrighed og en tørst for at finde ud af mere. Fører til udvikling af læring. Spillerne samler tanker og ressourcer og forsøge at finde ud af, hvordan forskellige elementer fungerer. Individuelle færdigheder skærpes ved hjælp af fælles ressourcer.

Udvikling af veludviklede forskning færdigheder og brugen af ​​et stort sind boggling forskellige ressourcer. For spil som “Lineage” en spiller vil være nødvendigt at blive medlem af en 100 eller mere stærk klan og for at beskytte hans slot eller udføre belejringer han eller hun har brug for at manipulere tekst, billeder, forskningsudstyr brug, drage ud maps, administrere ressourcer, design strategier, skabe og vedligeholde statskasser, nedskrive fakta, teorier, og forslag, samt design brugbare modeller.

Social interaktion og udveksling af ideer og tanker især i multiplayer online spil.

En forståelse af verdenshistorien. Et par spil er baseret på civilisationer og tage spillere så langt tilbage som 4000 f.Kr. fører dem gennem de forskellige udviklingsstadier i verden med oprettelsen af ​​byer, templer, biblioteker, kornmagasiner, jernbaner og meget mere. Mange spil er kort baseret og re-vedtage de faktiske begivenheder, der har fundet sted i verden.

Etableringen af ​​virtuel læring til at udforske nye spil relaterede teknologier, nye spil elementer og spiltyper med jævnaldrende. I virkeligheden, “civilisation” aficionados skabt “Give Peace a Chance”, hvor spillerne lærer om wining ved hjælp af ikke-vold.

Fortolkning af data og lateral tænkning. Spillerne tilbringe lange timer absorberet i forskning information, søger højt og lavt for at få tip, snydekoder og tricks, udvikle såkaldte walkthroughs.

Nysgerrighed og sætter hjulene i sindet klikke fører til innovationer i design, programmering af software, grafik, strategier og meget mere.

Team arbejde, en udveksling af idéer, samt kollektiv problemløsning.

Konkurrenceevne en tørst at lykkes og vinde.